Foto's

Algemene Voorwaarden

De volgende voorwaarden en regels zijn aan het lidmaatschap verbonden:

 

Lidmaatschap en contributie:

In overeenstemming met de Statuten, het Huishoudelijk Reglement, het kantinedienstreglement en overige regels.
De contributie van het lidmaatschap wordt maandelijks geïnd door middel van automatisch incasso.

Een recente pas- of foto waar je gezicht goed opstaat, deze mag ook e.v.t. digitaal worden aangeleverd.

Schriftelijke of per e-mail opzegging lidmaatschap voor 1 december van het lopende jaar, alleen bij de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Door ondertekening van het inschrijfformulier (digitaal) stemt u in met de voorwaarden.

 

Knltb-spelerpasjes:

U kunt de ledenpas in het voorjaar ophalen in de kantine. De data hiervoor worden te zijner tijd bekend gemaakt via e-mail.
De ledenpas dient tevens als afhangpasje indien u wenst te tennissen.
Ben je de ledenpas kwijt, dan kan tegen betaling van € 5,00 een nieuwe worden aangevraagd bij de ledenadministrateur. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Kleding en schoenen:

Het is verplicht sportkleding en de juiste tennisschoenen te dragen.
Sportkleding is een trainingspak( geen spijkerbroek e.d.) en bij warmer weer tennisshirt en tennisbroek of -rok (dus geen andere kleding).
De juiste tennisschoenen zijn: tennisschoenen met profiel (maar geen noppenprofiel).

 

Adresgegevens- en/of e-mailadreswijziging:

Alleen via e-mail doorgeven aan de ledenadministrateur Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Parkeren:

Iedereen dient de auto op de daarvoor bestemde parkeergelegenheid te parkeren.
Zodat iedereen ook weer normaal huiswaarts kan keren indien gewenst.

 

Kantinediensten:

Seniorleden kunnen worden verzocht enkele kantinediensten vervullen. De kantinediensten worden gepland aan de hand van de geplande activiteiten en competities.
Ruim van te voren krijgt een ieder die kantinedienst moet draaien bericht via de e-mail.
De kantinedienst wordt vervuld met een lengte van maximaal 6 uur.
Op de website kun je lezen wie er is ingedeeld voor de kantinediensten. Indien je niet kunt dien je zelf voor vervanging te zorgen, je kan dan eventueel wisselen met andere leden.
De sleutel en het kasgeld van de kantine kunnen worden opgehaald bij de beheerder van het kasgeld. Einde kantinedienst, lever dan alles weer af waar je het ook hebt opgehaald, tenzij anders is afgesproken.

 

Tijden van kantinediensten

maandag - dinsdag - woensdag - donderdag - vrijdag

aanvang: 18.30 uur t/m 24.00 uur

zaterdag

aanvang: 1e dienst 12.00 uur t/m 16.00 uur

aanvang: 2e dienst 16.00 uur t/m 20.00 uur

aanvang: 3e dienst 20.00 t/m 24.00 uur

zondag

aanvang: 1e dienst 10.00 uur t/m 15.00 uur

aanvang: 2e dienst 14.00 uur t/m 19.00 uur

Meer informatie: zie kantinediensten

 

Informatie voorziening:

Indien u op de hoogte gehouden wilt worden van activiteiten, toernooidata en verdere informatie dan moet u het e-mailadres doorgeven aan de vereniging. Op onze website is ook diverse informatie terug te vinden.
Mocht u ideeën hebben over de website en zijn invulling dan kunt u die kenbaar maken via e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

Opzegging lidmaatschap:

In art 6 van de statuten van onze vereniging staat:
Opzegging van het lidmaatschap kan slechts geschieden tegen het einde van het verenigingsjaar en met inachtneming van een opzeggingstermijn van 4 weken.
Aangezien dat het verenigingsjaar en het kalenderjaar gelijk lopen betekent dit dat men voor 1 december van het lopende verenigingsjaar het lidmaatschap schriftelijk (bij voorkeur met reden van opzegging) dient te hebben opgezegd bij de ledenadministratie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Indien men dit verzuimt wordt het lidmaatschap automatisch met een jaar verlengd.

In 2010 is een wetsvoorstel door de 1e kamer is aangenomen over stilzwijgende verlenging en opzegging van lidmaatschappen, abonnementen en andere overeenkomsten. Deze wet is 1 december 2011 in werking getreden. Deze nieuwe regelgeving geldt niet voor verenigingen. Volgens de nieuwe wet moeten verenigingen er wel voor zorgen dat leden eenvoudig kunnen nagaan op welke wijze zij hun lidmaatschap kunnen opzeggen. Verenigingen hebben alleen de verplichting hun leden te wijzen op de manier waarop het lidmaatschap kan worden beëindigd en voor welke datum. Als de vereniging een website of een ledenblad heeft dan moet de informatie over opzegging van het lidmaatschap op de hoofdpagina van de website of op één van de eerste drie pagina’s van het ledenblad worden gezet.

 

Aanmelding nieuwe leden:

Omdat er nog al eens onduidelijkheid bestaat over de aanmeldingsprocedure.
Het aspirant-lid haalt bij de ledenadministratie een inschrijfformulier of men download hem van het internet www.tchaalderen.nl/inschijfformulier
Zodra het formulier (met invulling van het bankgiro nummer) en een recente pas- of foto weer zijn ingeleverd bij de ledenadministratie is men lid en wordt men aangemeld bij de KNLTB.
Het pasje komt bij de ledenadministratie (ongeveer 3 weken) binnen.
Daarna krijg je bericht zodra deze binnen is.

 

Introductieregeling (gastenlabel)

Om te weten of u de tennissport leuk vindt kan men gebruik maken van de introductieregeling.
Men mag 3x spelen met een gastenlabel tegen betaling van Senioren € 2,50 per keer en Junioren € 1,25 per keer.
Wil men tennissen bij onze vereniging met een iemand die geen lid is dan moet men een gastenlabel halen en wel bij:

  • Regie Brinkman Notenboomstraat 21 Haalderen

 

Tennistraining:

Op dit moment kunnen wij helaas geen tennislessen verzorgen. Zodra dit weer mogelijk is krijgen leden hiervan bericht. 

Tussen de periode van 01-07- t/m 31-08 worden er in principe sowieso geen tennislessen gegeven.

 

Baanreglement:

De baanverlichting wordt ontstoken in de avonduren als u de baan betreedt.
Wanneer u gereed bent, schakelt u de verlichting weer uit als er niemand meer op de baan aanwezig is.
Mocht u komen en de verlichting is net uitgeschakeld dan moet u 15 minuten wachten totdat de lampen zijn afgekoeld.
Om 23.00u. moet de verlichting worden uitgeschakeld.
Men kan afhangen voor een bepaalde tijd maar men dient dan fysiek op de baan aanwezig te zijn en te blijven.
Indien u aan het spelen bent dient u af te hangen met u tennispasje of het gastenlabel.
U kunt afhangen voor 45 min, komt er na u niemand dan kunt u hem doorhangen.
Overdag tot 18.15u. hebben de jeugdleden voorrang op de senioren.
Na 18.15u. moet de baan vrijgemaakt worden voor seniorenleden indien aangeven te willen tennissen.
Zijn beide banen bezet dan hangt u af op de baan die dan het langst aan het spelen zijn.

 

Toegangsregeling:

De kleine toegangspoort is in principe altijd open. Mocht u als laatste de baan verlaten dan gelieve de poort te sluiten.
Reinheid op en rond het park.
Op het park dient men op een verantwoorde manier om te gaan met het afval.
Indien u op de baan wat gebruik (etenswaren zijn niet toegestaan is ) dient u ook het restafval mee te nemen als u de baan verlaat.
Indien u buiten rookt dient u de peuk op de juiste plaats te deponeren (asbak ) en niet op de grond te gooien.
Als u de baan verlaat reinig dan eerst de schoenen alvorens u de kantine ingaat.
Als u geen rommel maakt hoeft het ook niet opgeruimd te worden.
Onze schoonmaak team heeft dan minder werk om de kantine weer toonbaar te maken.
Wij wensen u veel tennisplezier!

 

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van Tennisclub Haalderen
 

Gedragsregels

Als tennisvereniging hebben we bepaalde normen, waarden en gedragsregels waarvan wij verwachten dat leden ze herkennen en naleven. Samen met de KNLTB houden we de volgende 14 gedragsregels aan:

  1. Iedereen is welkom in de tennissport ongeacht leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging, kleur of seksuele geaardheid
  2. Toon respect voor de tegenstander, andere leden en bezoekers, op en buiten het tennispark
  3. Schud de hand van je tegenstander(s) voor en na de wedstrijd
  4. Plezier staat voorop, haal het beste uit jezelf
  5. Speel volgens de regels en zeg eerlijk als een bal in of uit is
  6. Tellen doe je hardop, heb je geen toeschouwers voor nodig
  7. Ouders, publiek en trainers bemoeien zich niet met wedstrijden
  8. Jij beslist over ballen aan jouw kant, je tegenstander aan zijn of haar kant: vertrouw elkaar
  9. Een compliment voor een goede bal (van je tegenstander) is heel normaal
  10. Spreek elkaar aan op ongewenst gedrag
  11. Rackets zijn om mee te tennissen, niet om mee te gooien
  12. Schelden, vloeken, discrimineren en pesten horen niet thuis op en naast de tennisbaan, beheers je
  13. De wedstrijd eindigt gezellig in de kantine
  14. Laat de tennisbaan, clubaccommodatie en kleedruimtes netjes achter, kost weinig moeite

Bij het niet naleven van deze regels moeten in beginsel betrokkenen zelf elkaar hierop aanspreken. Bij een conflict kan het bestuur of de door het bestuur aangewezen persoon een bemiddelende rol spelen. Het schorsen van een lid is de uiterste sanctie die het bestuur kan opleggen.


Deze gedragsregels zijn vastgesteld in de algemene vergadering van Tennisclub Haalderen van 26 januari 2016 te Haalderen.

banen open

baanwel.jpg
Tennisweer
Haalderen
Meer tennisweer in Haalderen

Vrienden van TCH